På fyra hjul runt landet med gitarren reste han och varje natt på hans hotellrum såg han hur stjärnorna brann.

Idag vart jag på en liten intervju för praktik och det gick väldigt bra om jag får säga det själv! På vägen hem stannade jag till vid ett ställe jag inte har varit vid på jättelänge. Jag är lite kulturell av mig, eller vad man säger, så jag brukar åka runt och kolla på sevärdheter och sådant där. Jag tyckte att det var dags för ett litet besök vid S:t Sigfrids källa när jag ändå var i närheten. Här ska tydligen Olof Skötkonung ha döpts av S:t Sigfrid själv. Om det är sant eller inte kan man fundera på, jag har ingen aning. Jag är inte bekant med varken Olof eller Sigfrid. Källan hade locket på så det var nog inga dop på gång idag i alla fall.
Runt om har diverse kungligheter fått sina autografer inristade, bland annat vackra Victoria. Lite kul tycker jag.
 
När åkte därifrån försökte jag även få ett bra kort på den fina kyrkan som ligger en bit ifrån källan. Det blev ett okej kort. Sen var jag nära på att fara ner i diket så då fick jag sluta och köra vidare. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0