Smögen

Igår var jag med min barndomsvän Tirren och hennes pojkvän Jocke på västkusten och kikade lite. Vi åkte vägen om IKEA i Uddevalla och sedan åkte vi till Smögen och gick på bryggan. Lille Goliat var även med och höll ställningarna. Otroligt charmig hund det där. 
 
På IKEA köpte jag en lampa så att jag kan börja läsa innan jag går och lägger mig. Det gjorde jag alltid förr men sen jag bytte rum med mamma och pappa för typ fem år sedan har jag inte haft någon sänglampa. Men nu ska jag bli smart igen, för det blir man om man läser mycket. 
 
På Smögenbryggan hittade jag ett Sons of anarchy-linne till mig och en ljuslykta med rep på till mamma. Det finns rep på allt när man kommer till ställen där det finns många båtar. Rep och fiskmåsar.
Det är väldigt fint där vid bryggan. Alla stora båtar, vattnet och de små stugorna. Om jag börjar spara nu kanske jag har råd med en halvstor båt när jag går i pension. Eller en stuga. Eller båtbod eller vad det heter. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0