Här sitter jag och känner in rummet.

Hej mina kära!
 
Idag har jag gjort iordning den första varma chokladen för den här hösten. Jag tog det i min favoritmugg från ERNST som jag fått av Stina och hennes familj i födelsedagspresent. Och till det här bläddrade jag självklart igenom Ernst egen tidning. Egentid till max. 
 
Det som är så bra med den här årstiden är att man kan dricka varm choklad precis när som helst för det hör till när det är höst. Man kan börja nu, fortsätta hela vintern och en bra bit in på våren. Så fort man blir sugen på choklad är det bara att blanda ihop på det sättet man tycker bäst om och dricka med äran i behåll. Helt underbart. 
 
Jag kör oftast, som idag, på oboypulver blandat med mjölk och värmer det så det blir rysligt varmt i mikron. (Ibland när jag känner mig riktigt kreativ ställer jag mig vid spisen och kokar mjölk och blandar det med kakao.) När det är klart häller jag i lite grädde och ploppar i två maraboubitar med apelsinkrokant, så smakar det lite apelsin. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0