Puss på er!♥

Idag känns det bra! Jag jobbade igårkväll, jag har sovit ut ordentligt i natt och idag är jag riktigt glad. Ska jobba i eftermiddag och kväll också. Solen skiner, sommaren är på väg. Om några dagar ska det bokas en resa till Kos. Jag slipper plugga på den där jäkla utbildningen som jag hoppade av. Jag har en fantastisk familj och riktigt fina vänner. Jag mår bra.
Just nu känner jag livet i kroppen!
 
Jag ska strax ut på en promenad i det fina vårvädret, ska bara lyssna på Begging en eller tio gånger till. Den blir man lite extra glad av. 
 
 
 
 

Jobb!

Just nu är jag en glad liten människa. Jag har fått jobb på ett äldreboende idag och det känns så in i h*lvetes j*vla bra! Jag hoppade av skolan i förrgår så detta passade väldigt perfekt. 
Jag ska faktiskt iväg redan om en halvtimma och köra första passet.
Studierna plockar jag upp i höst igen!
 
Puss på er! 
 
Av någon anledning har jag börjat lyssna på den här låten natt och dag. Antagligen för att den är bra.

Torsdag.

I eftermiddags var jag ute på en liten promenad i jakt på ett litet extraknäck. Det blev inget extraknäck idag, för damen jag skulle ha pratat med hade fart till stan. Det blev ett glas mjölk hos Beirut istället. Mjölk är det bästa jag vet så det var inte fy skam. 
 
Nu ska jag sova. Imorgon ska jag upp tidigt och iväg på något jag aldrig varit på förut. Jag tänker inte säga vad för det är för pinsamt.
Ha det bäst!
 
 
 

Lite fler bilder från helgen.

I fredags var jag ock käkade på café och bar med Vilma och Matilda. Var supertrevligt och dom serverade jättegod mat.
 
I lördags var det grillpremiär, som jag redan har berättat. Jag tror att sommaren 2013 kommer att bli den bästa någonsin, och jag ska käka grillat som en galning till långt in på hösten!
 
När mörkret föll blev det dags för en sväng om på dansgolvet.

God morgon!♥


Årets grillpremiär!

I helgen körde vi i Bara B:n årets grillpremiär! Dock fattades ett av våra kära B:n, så vi var inte fulltaliga. Men det funkade ändå.
Den där Stina är inte dålig på att grilla. När hon tar studenten kan hon bli grillmästare! Om inte annat kan hon köra runt på fulla människor för det är hon också en jäkel på. 
 
Till helgen blir det lugnt för våran del, men nästa helg då är det inflyttnigsfest och födelsedagsfest på samma gång. Det är Matilda som inte var med i helgen som ställer till med sådant kalas. 
Det är klart, missar men en gång får man helt enkelt köra dubbelt en annan.
 
Puss på er!
 

Laughing all the way to heaven!

Det här klippet från Pluras kök Spanien tycker jag är så roligt. Ibland när jag kollar på det skrattar jag så mycket att jag knappt vet vart jag är när jag har skrattat klart.
Jag hoppas att TV 3 aldrig tar bort detta från sin play.  
 

Onsdag!

Hej på er!
Än så länge har det varit en lugn dag. Har kollat runt på lite hotell och liknande. Jag tror inte det blir något hus på Kreta. Det blir ett fint hotell på Kos istället. 
 
Nu ska jag in till stan för att fixa till mitt hår. Hoppas ni har en bra dag!
 
 

När man har tråkigt...

... är det tur att man har photo booth. Det där kan verkligen lätta upp stämningen och få tiden att gå. 
 

New in!


Vore inte detta underbart?

Mina tjejer och jag har pratat om att åka utomlands en vecka eller två och hyra ett hus. Kreta är det vi funderar på mest just nu, men även flera andra ställen finns med i tankarna.
Vore inte det helt fantastiskt? Jo du det vore det verkligen!
Jag vill åka nu!
 
Kreta, Platanias
 
Kreta, Rethymnon
 
Menorca
 
Rhodos
 
Turkiet, Bodrumkusten

Stenbrottet på Kinnekulle

Hej på er!
 
Idag har jag varit med två tjejer från klassen i stenbrottet uppe på Kinnekulle. Bedrövligt att jag inte har någon bra kamera så att jag kan ta riktiga kort när jag åker till så tjusiga ställen. Men var fan, man ser väl att det lite vatten och lite berg.
Detta är en av de finaste platserna häromkring. Den här tiden på året ser det lite kalt ut men tänk sen när träden är gröna och det inte är is på vattnet. Nej då är det så tjusigt så man vet inte vart man ska ta vägen.
Det blir fint att sitta här och grilla och dricka öl när sommaren kommer. 
 
 

En lycklig liten människa!

Jag fick nyss reda på att jag kommer få tillbaka en hel del på skatten. Tillräckligt mycket för att jag ska kunna åka utomlands och leva livet i en vecka eller så. Det värmer en liten students hjärta. Ikväll är jag glad!
 
 

Aldrig får jag vet vem han är och var hans vägar går. Om han är långt bort eller nära mig. Var han står, vad han följer för spår. Men när jag står under stjärnorna vid himmelens port kan jag höra honom sjunga när stjärnorna lovar något stort.

En lugn dag hemma idag. Lite plugg, lite telefonsamtal, en promenad, lite käk. Mycket mer än så har inte hänt än. Jag tror inte att det kommer hända något häftigare senare idag heller. 
Igår var jag hos Matilda. Stina var där också. I morses åkte hon till Prag. Hon han knappt komma hem från Dubai innan hon for iväg igen. Hon är berest den där. Det är änna så att en blir lite stolt över att känna henne. Hon har ju sett så mycket av världen. Jag har inte sett så mycket mer än vildmarken där jag bor. 
 
Så kan det vara.
 
 

Tom var hans himmel när han reste sig ur sängen. Tom var hans himmel när han la sig ner på kvällen. Han väntade ut natten. Ding dong slog hans klocka. Han sa till sig själv: Mina stjärnor har slocknat.

Eftermiddagen har spenderats hos Matilda tillsammans med henne och Stina. Vi har pratat lite om mycket och käkat crostini med ost på. Nu ska jag ut med hundarna och sedan ska jag tillbaka till Matilda för där det är så kallat "föräldrafritt" ikväll. Då vet man aldrig riktigt vad som kan hände. Det kanske blir fest idag igen!?
 
Gårdagskvällen tillbringades tillsammans med mitt Bara B:n gäng hemma hos Matilda-Bettan. Vi hade det... bra. Vi drack cider och drinkar, käkade kakor och dansade fuldanser. Och så skällde vi lite på varandra. Och så slogs vi. Och sparkades. Och vi drog i varandras hår och nöp varandra. Det ett riktigt slagsmål. Men man måste ju få rensa rent bland aggresionerna ibland. Det kan vara väldigt nyttigt. Nu kan vi fortsätta som vi gjorde innan. Det dröjer antagligen ett tag till vi slåss nästa gång. 
 

Med utslagen brudfixarblick sjöng han om vägarna som lockat. Ibland sjöng han om en man, vars stjärnor har slocknat.

Hej bloggen och alla ni!♥
Det har inte hänt så jättemycket sedan sist. Jag var i skolan onsdag och torsdag, åkte på en liten roadtrip till Grästorp med två tjejer från klassen efter skolan i torsdags, igår var jag hemma hela dagen, grejade lite i trädgården och avslutade på kvällen med lite Let's dance och fredagsmys med familjen. 
Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer, några av min B:n är iväg och spelar fotboll och ett annat B är och gör högskoleprovet. Hoppas det går bra för dom alla. 
 

På fyra hjul runt landet med gitarren reste han och varje natt på hans hotellrum såg han hur stjärnorna brann.

Idag vart jag på en liten intervju för praktik och det gick väldigt bra om jag får säga det själv! På vägen hem stannade jag till vid ett ställe jag inte har varit vid på jättelänge. Jag är lite kulturell av mig, eller vad man säger, så jag brukar åka runt och kolla på sevärdheter och sådant där. Jag tyckte att det var dags för ett litet besök vid S:t Sigfrids källa när jag ändå var i närheten. Här ska tydligen Olof Skötkonung ha döpts av S:t Sigfrid själv. Om det är sant eller inte kan man fundera på, jag har ingen aning. Jag är inte bekant med varken Olof eller Sigfrid. Källan hade locket på så det var nog inga dop på gång idag i alla fall.
Runt om har diverse kungligheter fått sina autografer inristade, bland annat vackra Victoria. Lite kul tycker jag.
 
När åkte därifrån försökte jag även få ett bra kort på den fina kyrkan som ligger en bit ifrån källan. Det blev ett okej kort. Sen var jag nära på att fara ner i diket så då fick jag sluta och köra vidare. 
 

Har du stått under stjärnorna vid himlens port? Har du sett ljuset över vägen? Har dom lovat dig nått stort? Har huvudet tänkt, har ditt hjärta suckat tungt? Varför släckte dom där uppe, där stjärnorna bor?

Imorgon ska jag iväg till Kinnekulle för att kolla på lite jobb och praktik. Jag hoppas verkligen att det går bra. Kinnekulle och allt runt omkring är så otroligt vackert så det vore lite som en dröm att få tillbringa dagarna där uppe. 
Önska mig lycka till!
 

Han kallar sig ensam. Han säger inte mycket, bara ett ljudligt stön när han lättar på trycket. Han har aldrig varit så lycklig någon gång. Aldrig varit så lycklig. Aldrig varit så lycklig någon gång.

Visst blir man glad när man får se lite blommor den här tiden på året? Det blir lite som att se en gammal vän man inte har träffat på länge. Var ute och promenerade förut och stannade då till hos farmor och farfar. Det var fullt med gamla vänner i deras trädgård. Det kom nästan glädjetårar, så kul var det att träffa dom igen. 
 
Kommer det mer snö nu börjar jag gråta. Och då är det INTE glädjetårar som kommer.
 

RSS 2.0