Nu stänger baren, klockan är tolv. Du reser dig och går över ännu ett golv. En gammal bekant väntar ute på gatan, hans legitimation är ett par smutsiga lakan.


Nu har din kavaljer valt någon ny vid sin svans, men du reser ingenstans. Du har aldrig varit så lycklig någon gång. Aldrig varit så lycklig. Aldrig varit så lycklig som när du var min.

Street style pics från fashion week i Tokyo.
style.com
 

Här har du för nätterna när jag grät av sorg och drack din sympati ur en fingerborg. Jag minns era skratt när vi möttes den natten. Jag minns att jag drack innan jag somnade i trappen.

Glad påsk på er!
 

Det spelar ingen roll hur mycket du ler, jag ser vad ingen ser. Du har aldrig varit så lycklig någon gång. Aldrig varit så lycklig. Aldrig varit så lycklig som när du var min.

Igår gjorde jag något riktigt dumt. Jag vart ute och festade trots att huvudet gjorde ont som f*n. I förrgår satt jag först på vårdcentralen 3 timmar och sedan på sjukhuset i 4 timmar för att få veta att det kan vara allt från en liten hjärnskakning till en stor hjärnskakning till någon form av blödning. Det är inte så konstigt att det gör ont. Idag är det definitivt inte bättre än igår.
Det blir i alla fall ingen mer utgång den här påsken. Jag antar att jag inte är odödlig.
 
Igår var det också någon som fattades i vårt Bara B:n-gäng. Stina aka Birgitta har fart i väg till Dubai med sin familj och kommer inte hem förräns på tisdag. Saknade henne igår!
 
Har precis fått i mig lite frukost och sitter nu och kollar på Eldkvarns jubileumskonsert. Medicin för hjärnan!
 
 

Du flög in för en stund sen och landade på en barstol. Utanför sjunger en fågel i kvällssol. Ditt läppstift är för rött, det rinner om mascaran. Det fattas någon i beundrarskaran.

Idag spökar huvudet lite extra mycket. Imorgon ska jag till vårdcentralen och kolla upp detta ordentligt!
Ikväll tar jag det lugnt, ska ut och promenera lite för att se om det blir bättre. Det blir antagligen tidig sänggång, kanske tar några avsnitt av någon serie på tv 3 play eller något annat sådant innan jag somnar. Hoppas att ni har haft en bra dag och att ni får en bra kväll!
 
Puss på er!♥
 
 

Kom, kom älskling, kom.

Det vart tydligen våffeldagen idag. Det har ialla fall käkats våfflor så det har stått härliga till både hos farmor och farfar och hemma hos oss. Jag är egentligen inte så förtjust i våfflor men va fan, en gång om året får man väl bjuda till och ta en eller två. För att behålla husfriden och slippa massa frågor om varför man inte äter. Att säga att man inte är så förtjust i våfflor är inte en tillräckligt bra ursäkt till att inte äta.
 
 

Bonden plöjer fälten i detta gamla land. Vi har aldrig älskat mer än nu, aldrig varit närmare varandra.

Igår var jag och Stina var ute och gick. Eftersom att det var fint väder ville jag passa på att ta ett kort som jag skulle kunna ha som header här på bloggen. Vi gick förbi den här bron och Stina tog ett kort eller 125 på mig i massa olika vinklar. Jag är dock helt övertygad om att den där bron kommer fara ner i bäcken vilken dag som helst. Den har funnits där hela mitt liv och säkert 15 generationer innan mig. Så istället för att sitta och dingla med benen som ett annat litet sommarbarn, satt jag lite mer åt kanten och höll mig i räcket. Inte för räcket skulle ha räddat mig om bron hade gått sönder, det hade antagligen fart i det med. 
 
Det roligaste var i alla fall att det inte var helt svinkallt att ta av sig jackan. Litet vårtecken kanske? Om inte annat så precis vid stolpen som håller upp räcket växer det snödroppar. Det är i alla fall ett vårtecken. 
 
 

Kom till mig i kärlek, här står solen högt på himlen. Lägg din arm omkring mig, säg att du aldrig mer försvinner.

Eftermiddagsläsning!
Har ingen aning om hur många gånger jag har läst den här boken. Den blir typ bättre och bättre för varje gång så det lär bli ett par gånger till. Plura Jonsson är en fantastisk man!
 
 

Du tog på din klänning och jag drack gin ur flaskan. Du sjöng om kärleken och elden medan jag krattade ut askan.

Igår serverade Beirut och Bettan och jag på en liten tillställning i byggdegården. Det var en jobbarkompis till Beirut som fyllde 30. Den största festen var nog dock i köket där vi höll på att dansa och sjunga och bära oss allmänt konstigt och knasigt åt samtidigt som vi diskade och plockade med allt. Det blir vad man gör det till. He he.
 
Nu ska jag ut på en liten morgonpromenad.Ha en bra dag!
 

Vi möttes på en buss mellan Malmö och Göteborg. Vi skulle spela där på kvällen, någonstans vid Gustaf Adolfs torg.

Ikväll är det fotboll som gäller! Ska iväg till Matilda, aka Beirut, för att kolla när Sverige spöar Irland och tar sig ännu ett steg närmare VM i Brasilien. (Man kan ju alla fall hoppas på att dom spöar Irland...
 
Hade detta varit en vanlig fredag skulle jag väl egentligen varit på väg ut för att festa röven av mig, men enligt 1177 och sjukvården har jag hjärnskakning så det är ingen vanlig fredag. Hjärnskakningsfredag! Då passar det ju alldeles jättebra att det är fotboll på tv och att Beirut kan tänka sig att ta hand om och tillbringa kvällen tillsammans med en hjärnskadad!  
 
Hoppas ni får en bra kväll! 
 

Bonden plöjer fälten i detta gamla land. Fast vi aldrig älskat mer än nu är vi långt ifrån varandra.

Är det något jag tycker är svårt så är det att måla naglarna. Jag kan verkligen inte förstå er som bara penslar på lite lätt och ledigt och när ni är färdiga så är era jäkla naglar helt perfekta. Helt perfekta!
Ni ser ju själva att jag har fått detta båda ojämt och utanför. Och jag målar ändå mina naglar ofta! Hur mycket och hur länge behöver man träna för att bli bra på det här?
HEJJ kom och hjälp mig!
 
 

Jag sitter på förste trappan med gitarren i min hand. Nyss gick solen upp i öster, nu lämnar fiskebåten hamn.

Frukostunderhållning på högsta nivå! Älskade Ernst. Detta är den bästa tidningen jag någonsin prenumererat på.  Den har allt. 
 
Nu ska jag göra mig iordning och följa med mamma till stan en liten sväng. Har nästan isolerat mig de senaste dagarna p.g.a. huvudet. Får kanske kolla upp det där onda på riktigt.
Hur som haver så får ni ha en bra dag!
 
 

Det är svårt att bli äldre när man aldrig får nog. Vakta din tunga, säg inte ett enda ord. Fast allting försvinner och åren går, är det en sak som består.

Vi tar det liiite lugnt med inläggen så här i början av den här bloggens liv. Jag har fick en jävla smäll i huvudet i fredags när jag var ute och slarvade på stan. Idag gör det ondare än någonsin där inne vid hjärnan och därför kan jag inte riktigt koncentrera mig på vad jag skriver om jag skriver något längre. 
 
Men en bild säger mer än tusen ord har jag hört så jag lägger in ett par stycken här nedanför så kan ni ju låtsas att jag har skrivit ett jättelångt inlägg. 
Gud vad flexibelt och bra!
 
 

Det kommer aldrig vara över för mig!

Hej på er!
 
Idag har jag gjort något som jag försökt intala mig själv att inte göra igen. Jag har startat ännu en ny blogg (uppenbart...) Fast jag lovade mig själv att den förra skulle vara den sista. Så det kan gå. Ingenting blir som man tänkt sig
 
Att det ska vara så svårt att sluta blogga. Har man en gång börjar skriva och hålla på ordentligt så är man fast, oavsett om man så går på minus i besöksstatistiken.
Det känns tomt utan en blogg. Det är som om man har tappat bort sin bästa vän när den inte är med. Så här kommer jag köra på ett litet tag till, men ledsnar jag på den här, så är det här sista gången jag startat en ny blogg! Promise!
 
Puss på er!♥
 

RSS 2.0